Kto naprawdę kupuje produkty finansowe w sieci?
Polacy chętnie nabywają usługi lub produkty finansowe w Internecie. Zobowiązania wolą jednak zaciągać w stacjonarnych oddziałach. 74% respondentów loguje się z pomocą komputera na swoje konto bankowe co najmniej raz w tygodniu - tak wynika z badania zleconego przez Profi Credit Polska, wicelidera polskiego rynku pożyczek pozabankowych
2017-07-04, 11:36

Na skłonność do nabywania produktów finansowych w sieci wpływają m.in. płeć i wykształcenie: mężczyźni i osoby z wyższym wykształceniem zazwyczaj częściej niż kobiety i osoby gorzej wykształcone, deklarują korzystanie z takich produktów

- Z kupowaniem usług finansowych przez Internet jest trochę tak, jak w „Rejsie”: podobają nam się te, z których już wielokrotnie korzystaliśmy – mówi Sławomir Pawlik, dyrektor wykonawczy Profi Credit. – Zdecydowanie większym powodzeniem wśród polskich internautów cieszą się produkty powszechne, o prostej konstrukcji, tj. przelewy, polecenia zapłaty czy pay-by-link.

Online’owe pożyczki i kredyty konsumpcyjne wciąż jeszcze są traktowane jako nowość, o czym może świadczyć mniejsza częstotliwość ich zaciągania. Bez wątpienia kanał online ma duży potencjał rozwoju w przyszłości. Jednak według spółki na razie będzie stanowić on komplementarny kanał sprzedaży jej produktów, adresowany do grupy, która nie potrzebuje konsultacji z doradcą. Prace nad serwisem już się toczą, a jego uruchomienie przewidywane jest jeszcze w tym roku.

- To, co widać z badania, to stała potrzeba bardzo głębokiej edukacji w zakresie finansów osobistych – podkreśla Sławomir Pawlik – Żyjemy w świecie Big Data, fintechów i powszechnej digitalizacji. Już w przyszłym roku na rynku pojawią się niezależne od banków firmy, które będą obsługiwać płatności i mieć dostęp do kont bankowych Polaków. Tymczasem mniej niż 20% badanych zdaje sobie sprawę, że instytucje finansowe przed przyznaniem kredytu analizują sytuację konkretnej osoby korzystając z danych udostępnionych w mediach społecznościowych. Około 2/3 nie zgodziłoby się na taką weryfikację, nawet jeśli miałoby to zdecydować o przyznaniu środków.

Polski sektor bankowy podaje, że ponad 31 mln ludzi w Polsce ma konto bankowe z dostępem do bankowości internetowej. Jednak tylko połowę można określić jej aktywnymi użytkownikami. Wg badania spośród respondentów, którzy czynnie zarządzają swoimi finansami przez Internet, 31% loguje się na swoje konto bankowe z pomocą komputera codziennie lub prawie codziennie, 19% od 3 do 6 razy w tygodniu, a blisko co czwarty nie częściej niż raz lub dwa w tygodniu.

KONTAKT / AUTOR
Monika Mazurkiewicz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.